1. ZASADY WYSTAWIANIA FAKTUR ZA USŁUGI EDUKACYJNE
Zgodnie z ustawą o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2018 r. poz. 2174 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 29.10.2021 r. (Dz.U. z 2021 r. poz. 1979), obowiązują następujące zasady wystawiania faktur VAT:
1.1. Wystawianie faktury na studenta/słuchacza (nabywca)
- Faktura VAT jest wystawiana wyłącznie po otrzymaniu wpłaty (czesne, rata, zaliczka).
- Za datę wpłaty uznaje się dzień wpływu środków na rachunek bankowy Uczelni.
- Faktura potwierdzająca dokonanie opłaty za usługi edukacyjne może być wystawiona tylko i wyłącznie na nabywcę usługi edukacyjnej, tj. studenta/słuchacza.
- Faktura jest wystawiana na wniosek studenta/słuchacza.
- Do wniosku należy dołączyć potwierdzenie zapłaty.
1.2. Wystawienie faktury na firmę/pracodawcę (płatnik)
- Istnieje możliwość wystawienia faktury VAT na firmę/pracodawcę, która refunduje studentowi ponoszone przez niego koszty nauki.
- Za datę wpłaty uznaje się dzień wpływu środków na rachunek bankowy Uczelni.
- Dokonanie wpłaty za czesne przez firmę/pracodawcę na rzecz swojego pracownika nie zmienia faktu, że usługobiorcą pozostaje pracownik (student/słuchacz). W takim przypadku w fakturze pracownik zostaje wskazany jako nabywca, natomiast firma jako płatnik, pod warunkiem złożenia wniosku.
- Faktura jest wystawiana na wniosek firmy/pracodawcy.
- Do wniosku należy dołączyć potwierdzenie zapłaty.
1.3. Wystawienie faktury na podmiot inny niż student/słuchacz
- Istnieje możliwość wystawienia faktury VAT na firmę, pracodawcę lub inną instytucję, która refunduje koszty nauki.
- Faktura jest wystawiana na podmiot zewnętrzny jako nabywcę usługi edukacyjnej, o ile ten podmiot faktycznie finansuje studia.
- Faktura jest wystawiana wyłącznie na wniosek oraz po zaksięgowaniu wpłaty.
- Jeśli faktura ma zostać wystawiona z odroczonym terminem płatności, niezbędna jest umowa cywilnoprawna pomiędzy Uczelnią a podmiotem finansującym. W celu jej zawarcia prosimy o kontakt z Działem Faktur.
- Do wniosku należy dołączyć potwierdzenie zapłaty.
1.4. Faktura z odroczonym terminem płatności / do zapłaty
- Wystawiana tylko na wyraźną prośbę firmy.
- Wniosek należy złożyć nie później niż 14 dni przed terminem płatności.
- Po przekroczeniu terminu możliwe jest tylko wystawienie faktury po wpłacie.
1.5. Terminy
- Jeśli żądanie faktury zgłoszono do końca miesiąca wpłaty – faktura wystawiana jest do 15 dnia następnego miesiąca.
- Jeśli zgłoszono po miesiącu od wpłaty – faktura wystawiana jest w ciągu 15 dni od zgłoszenia.
- Fakturę można otrzymać do 3 miesięcy od końca miesiąca, w którym dokonano wpłaty. Po tym terminie możliwe jest wyłącznie zaświadczenie.
1.6. Obowiązek składania wniosków
Wniosek o fakturę należy składać każdorazowo po dokonaniu wpłaty.
Wniosek można złożyć:
- Za pomocą elektronicznego formularza – punkt 1.8.
- Listownie na adres Uczelni:
Szkoła Główna Krajowa z siedzibą w Warszawie,
Al. Jerozolimskie 98, 00-807 Warszawa - Osobiście w Kwesturze
W przypadku wyboru formy listownej, bądź woli osobistego złożenia wniosku prosimy o wypełnienie odpowiednich wniosków zawartych w punkcie 1.9.
Prosimy o niewysyłanie skanów/zdjęć wniosków drogą mailową.
1.7. Uwaga
Szkoła Główna Krajowa z siedzibą w Warszawie nie wystawia faktur zbiorczych ani faktur z datą wcześniejszą niż data zaksięgowania środków na koncie Uczelni.
Szczegółowych informacji udziela Dział Faktur pod nr tel. 22 375 96 87.
1.8. Formularze elektroniczne
1.9. Wnioski do pobrania
Wniosek - faktura na studenta/sluchacza
Pobierz PDFWniosek - faktura na firmę/pracodawcę
Pobierz PDFWniosek - faktura na podmiot inny niż student/słuchacz
Pobierz PDFWyłącznie w przypadku wyboru formy listownej, bądź woli osobistego złożenia wniosku.