Faktury

1. ZASADY WYSTAWIANIA FAKTUR ZA USŁUGI EDUKACYJNE

Zgodnie z ustawą o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2018 r. poz. 2174 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 29.10.2021 r. (Dz.U. z 2021 r. poz. 1979), obowiązują następujące zasady wystawiania faktur VAT:

1.1. Wystawianie faktury na studenta/słuchacza (nabywca)

  • Faktura VAT jest wystawiana wyłącznie po otrzymaniu wpłaty (czesne, rata, zaliczka).
  • Za datę wpłaty uznaje się dzień wpływu środków na rachunek bankowy Uczelni.
  • Faktura potwierdzająca dokonanie opłaty za usługi edukacyjne może być wystawiona tylko i wyłącznie na nabywcę usługi edukacyjnej, tj. studenta/słuchacza.
  • Faktura jest wystawiana na wniosek studenta/słuchacza.
  • Do wniosku należy dołączyć potwierdzenie zapłaty.

1.2. Wystawienie faktury na firmę/pracodawcę (płatnik)

  • Istnieje możliwość wystawienia faktury VAT na firmę/pracodawcę, która refunduje studentowi ponoszone przez niego koszty nauki.
  • Za datę wpłaty uznaje się dzień wpływu środków na rachunek bankowy Uczelni.
  • Dokonanie wpłaty za czesne przez firmę/pracodawcę na rzecz swojego pracownika nie zmienia faktu, że usługobiorcą pozostaje pracownik (student/słuchacz). W takim przypadku w fakturze pracownik zostaje wskazany jako nabywca, natomiast firma jako płatnik, pod warunkiem złożenia wniosku.
  • Faktura jest wystawiana na wniosek firmy/pracodawcy.
  • Do wniosku należy dołączyć potwierdzenie zapłaty.

1.3. Wystawienie faktury na podmiot inny niż student/słuchacz

  • Istnieje możliwość wystawienia faktury VAT na firmę, pracodawcę lub inną instytucję, która refunduje koszty nauki.
  • Faktura jest wystawiana na podmiot zewnętrzny jako nabywcę usługi edukacyjnej, o ile ten podmiot faktycznie finansuje studia.
  • Faktura jest wystawiana wyłącznie na wniosek oraz po zaksięgowaniu wpłaty.
  • Jeśli faktura ma zostać wystawiona z odroczonym terminem płatności, niezbędna jest umowa cywilnoprawna pomiędzy Uczelnią a podmiotem finansującym. W celu jej zawarcia prosimy o kontakt z Działem Faktur.
  • Do wniosku należy dołączyć potwierdzenie zapłaty.

1.4. Faktura z odroczonym terminem płatności / do zapłaty

  • Wystawiana tylko na wyraźną prośbę firmy.
  • Wniosek należy złożyć nie później niż 14 dni przed terminem płatności.
  • Po przekroczeniu terminu możliwe jest tylko wystawienie faktury po wpłacie.

1.5. Terminy

  • Jeśli żądanie faktury zgłoszono do końca miesiąca wpłaty – faktura wystawiana jest do 15 dnia następnego miesiąca.
  • Jeśli zgłoszono po miesiącu od wpłaty – faktura wystawiana jest w ciągu 15 dni od zgłoszenia.
  • Fakturę można otrzymać do 3 miesięcy od końca miesiąca, w którym dokonano wpłaty. Po tym terminie możliwe jest wyłącznie zaświadczenie.

1.6. Obowiązek składania wniosków

Wniosek o fakturę należy składać każdorazowo po dokonaniu wpłaty.

Wniosek można złożyć:

  • Za pomocą elektronicznego formularza – punkt 1.8. 
  • Listownie na adres Uczelni:
    Szkoła Główna Krajowa z siedzibą w Warszawie,
    Al. Jerozolimskie 98, 00-807 Warszawa
  • Osobiście w Kwesturze

W przypadku wyboru formy listownej, bądź woli osobistego złożenia wniosku prosimy o wypełnienie odpowiednich wniosków zawartych w punkcie 1.9.

Prosimy o niewysyłanie skanów/zdjęć wniosków drogą mailową.

1.7. Uwaga

Szkoła Główna Krajowa z siedzibą w Warszawie nie wystawia faktur zbiorczych ani faktur z datą wcześniejszą niż data zaksięgowania środków na koncie Uczelni.

Szczegółowych informacji udziela Dział Faktur pod nr tel. 22 375 96 87.

1.8. Formularze elektroniczne




1.9. Wnioski do pobrania

Wniosek - faktura na studenta/sluchacza

Pobierz PDF

Wniosek - faktura na firmę/pracodawcę

Pobierz PDF

Wniosek - faktura na podmiot inny niż student/słuchacz

Pobierz PDF

Wyłącznie w przypadku wyboru formy listownej, bądź woli osobistego złożenia wniosku.